LAN er for eleverne i Jorden og opad og bliver arrangeret og afholdt af forældrene. Alle forældre er meget velkomne til at kigge ind, det er utrolig hyggeligt at være sammen uden for skoleregi. LAN kan starte med fællesspisningen, hvis ikke forventes det at børnene har spist hjemmefra.

Mælkevejen har i 2022 udarbejdet et logo for LAN…bogstaverne LAN står for Leg, Aftenhygge, Nattesnak. LAN på Ærø Friskole er ikke et traditionelt LAN, da der foregår alt muligt andet end computerspil. Der er oftest fåtallet som spiller på deres medbragte computere.

Eleverne og frivillige forældre møder ind på skolen efter aftale. Eleverne medbringer liggeunderlag, soveposer,  brætspil, snacks, bolde og evt film og computere. LanParty strækker sig over en aften og nat, hvor elever og enkelte forældre overnatter på skolen. Her spiller, leger og hygger børnene sig hele aftenen – og nogle natten med.

Lørdag morgen er der morgenmad til dem som måtte ønske det. Alle rydder op og tager hjem senest 9.30