Corona Beredskabsplan for Ærø Friskole

Status omkring Corona

Skolen har onsdag den 4. august modtaget information fra Friskolernes Hus om de nye retningslinjer omkring Coronaen.

Konklusionen er den at vi nu skal undervise som vi gjorde før Coronaen. Det betyder bla. at vi laver morgensamlinger inde, og at vi alle spiser samtidig.

Vi er dog fortsat opmærksomme på at opretholde hygiejnen på flere områder, da vi samtidig kan holde andre smittekilder nede. Derfor spritter vi eksempelvis borde af efter endt skoledag, og vi vil være opmærksomme på om børnene husker at vaske hænder.

Vi er glade for at vi kommer tilbage til mere velkendte tilstande, men er samtidig også bevidste om at der kan komme ændringer hvis smittetallet stiger igen.

Procedure ved transport i skoletiden efter den 22. august 2020:
• Forældre skal selv sørge for mundbind til deres elever (alle elever over 12 år).
• Skolen sørger for mundbind i forbindelse med fælles bustransport til svømning i Marstal eller lignende.

Revideret af AM Anne Bothe og Skoleleder Allan Gardersø: Den 9. august 2021