Hjertelig velkommen!

Ærø Friskole åbnede dørene 14.august 2007. Vi har nogle dejlige nysgerrige, frække og vidunderlige elever. Hverdagen er fyldt med udfordringer og muligheder, vi elsker det! Vi kender hinanden og er gode til at være os. ”På friskolen behøver man ikke være, en anden end den man er” (sagt af elev).

Vi er en friskole, men ikke frie til alt. Det er vores elever heller ikke! Et skoleliv rummer uddannelse og dannelse. Derfor har vi fælles, enkle regler og faste rutiner. Det giver tryghed – en forudsætning for al indlæring.

Børnene får et bredt og alsidigt grundlag for at lære og udvikle sig, til at blive den bedste udgave af sig selv. Dette sker bl.a. gennem opdeling af eleverne på tværs af alder, fag og køn.

Vi har projektorienteret undervisning og lægger stor vægt på kreativiteten i fagene. Vi har fællessamling med sang og meddelelser af relevans for hele skolen og hvor vi ser hinanden. Og Vi spiser sammen hver dag i skolens køkken, hvor eleverne på skift hjælper med at tilberede maden. Se eksempel på vores madplan.

Vi har et tæt samarbejde mellem skole og hjem som er baseret på tillid, ansvar og respekt, med det fælles mål at fremme barnets opfattelse af at være unik og værdifuld i alle sammenhænge.

Her er højt til himlen, vi ved hvad vi vil og gør det med hjertet. Vi er livsglade – se Merkurfilmen fra foråret 2013, hvor de yngste arbejder med den indre sol se film

Lyder det som noget for dig? Se mere under indskrivning